bez dozvole

Zbog lažnih tvrdnji o liječenju akni zabranjene reklame za LED maske

| Autor: A. M.
freepik

freepik

Britanski regulator za oglašavanje (ASA) zabranio je niz oglasa za LED maske za lice zbog tvrdnji da te uređaje mogu liječiti akne i rozaceju, iako za to ne postoji medicinsko odobrenje. Odluka dolazi nakon što je analiza oglašavanja pokazala da nijedan LED uređaj za kućnu upotrebu trenutačno nije registriran pri Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA), što znači da ne smiju tvrditi da liječe zdravstvena stanja kože.

LED maske za lice posljednjih su godina postale veliki trend na društvenim mrežama. Influenceri ih promoviraju kao čudo moderne njege kože, no dermatolozi upozoravaju da se rezultati takvih uređaja ne mogu uspoređivati s medicinskim aparatima koji se koriste u dermatološkim klinikama. Iako se LED terapija temelji na ideji da svjetlost stimulira stanice kože i potiče regeneraciju, za to su potrebni klinički dokazi koji još uvijek nisu potvrđeni opsežnim istraživanjima.

Regulator: nijedna LED maska nije registrirana

MHRA navodi da u njihovoj javnoj bazi trenutačno ne postoji nijedan LED uređaj registriran za liječenje akni ili rozaceje, piše BBC. To znači da proizvođači koji oglašavaju medicinske učinke krše propise. Upravo zato je Advertising Standards Authority (ASA) pokrenula ciljanu provjeru oglasa pomoću umjetne inteligencije kako bi pronašla one koji prelaze granicu između kozmetike i medicine.

Korejska rutina njege lica u 10 jednostavnih koraka

Jedan od zabranjenih oglasa, objavljen na stranici Project E Beauty, prikazivao je fotografije „prije i poslije“ uz tvrdnju: „Do trećeg tjedna, akne su nestale.“ Tvrtka je u opisu navodila da maska „tretira akne“ i „poboljšava izgled kože za 83 posto u četiri tjedna“. Regulator je naglasio da takve tvrdnje, čak i ako se nalaze u korisničkim recenzijama, predstavljaju neovlašteno medicinsko oglašavanje.

Slični oglasi uklonjeni su i za brendove Silk’n, Beautaholics i Luyors Retail Inc, čije su reklame tvrdile da LED maske „liječe akne i ožiljke“ ili „ciljano pomažu kod rozaceje“. Sve tvrtke obećale su da će u budućnosti izbjegavati izraze koji mogu implicirati medicinsku učinkovitost.

Zaštita potrošača i granice oglašavanja

Izzy Dharmasiri iz ASA-e izjavila je da oglasi imaju velik utjecaj na odluke potrošača i da je važno da oglašivači ne zamagljuju granicu između kozmetičkih i medicinskih učinaka. Dodala je da svaka tvrdnja mora biti potkrijepljena dokazima te da je cilj ovih zabrana zaštititi ranjive potrošače koji traže stvarna rješenja za zdravstvene probleme.

Odluka ASA-e još je jedan podsjetnik da atraktivni proizvodi s društvenih mreža ne moraju nužno imati dokazane učinke, a kada je riječ o zdravlju kože, stručnjaci savjetuju: vjerujte dermatolozima, ne algoritmima.

LED maske sve se češće pojavljuju i na hrvatskim društvenim mrežama, gdje ih influenceri predstavljaju kao brz i bezbolan način rješavanja akni, bora i drugih nepravilnosti kože. Međutim, dermatolozi upozoravaju da takvi uređaji ne mogu zamijeniti stručni tretman. Pretjerano oslanjanje na neprovjerene proizvode može dovesti do pogoršanja stanja kože ili maskiranja ozbiljnijih dermatoloških problema.

Stručnjaci savjetuju da se, prije upotrebe bilo kakvog uređaja koji obećava medicinske rezultate, građani posavjetuju s liječnikom ili dermatologom. Posebno ako već imaju postojeće zdravstvene ili kožne tegobe. U svijetu u kojem društvene mreže lako oblikuju percepciju zdravlja i ljepote, vrijedi podsjetiti da se istina o učinkovitosti proizvoda ne mjeri brojem lajkova, nego stručnim dokazima.


Podijeli: Facebook Twiter