sati pred vratima

Ministarstvo o čekanjima pacijenata na pregled: Bolnice odlučuju, digitalizacija donosi rješenje

| Autor: A. Srzić
freepik

freepik

Pacijenti se sve češće žale da satima čekaju na specijalistički pregled u bolnicama, unatoč tome što imaju točno zakazan termin. Iz Ministarstva zdravstva poručuju kako je organizacija rada ambulanti u potpunosti u rukama bolnica, ali najavljuju rješenja.

Odgovornost na bolnicama

„Za planiranje rada ambulanti, raspored specijalista i organizaciju konzilijarne službe odgovorni su ravnatelj bolnice i voditelji pojedinih klinika, odjela i zavoda“, navode iz Ministarstva, podsjećajući da je sve uređeno Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i ugovorima s HZZO-om.

Drugim riječima, svaka ustanova sama određuje kako će voditi naručivanje i raspoređivati pacijente. U prethodnom tekstu iz zagrebačkih bolnica Sveti Duh i Sestre milosrdnice za Zdravlje i ja već su najavili uvođenje digitalnih rješenja i sustava obavještavanja, a sada stiže potvrda da će država ići u istom smjeru.

Složen organizacijski izazov

Ministarstvo priznaje da je upoznato s pritužbama pacijenata koji, unatoč dogovorenim terminima, čekaju dulje nego što bi trebali. Kažu da je riječ o složenom organizacijskom izazovu koji ima više uzroka – od nepredvidivog trajanja pregleda do istodobnog zbrinjavanja hitnih slučajeva te nedostatka osoblja i prostora.

Zašto pacijenti dugo čekaju i kad su fiksno naručeni? Ovako bolnice objašnjavaju uzroke

„Takve situacije ne mogu se u potpunosti izbjeći, zahvaljujući razvoju digitalizacije na nacionalnoj  i lokalnoj razini očekuje se unapređenje rada“, poručuju iz Ministarstva.

Digitalizacija mijenja praksu

Dakle, rješenje vide u daljnjoj digitalizaciji sustava naručivanja. Kroz CEZIH i eNaručivanje omogućit će se preciznije planiranje termina i praćenje stvarnog vremena pregleda, kao i obavještavanje pacijenata putem SMS poruka i aplikacija.

Cilj je smanjiti gužve u čekaonicama i povećati predvidivost termina. Sve više bolnica, dodaju, već prelazi na sustav s točno određenim vremenom dolaska, uz razumnu toleranciju za nepredvidive situacije.

Korak prema većoj točnosti

Iz Ministarstva poručuju da se upravo takvi modeli – digitalni, pregledni i točni – potiču i na nacionalnoj razini.

Kako navode, očekuje se da će digitalizacija „značajno unaprijediti točnost naručivanja, smanjiti čekanja i povećati zadovoljstvo pacijenata“.


Podijeli: Facebook Twiter